16 Ağustos 2014 Cumartesi

2015 model Lapierre bisikletler

Bisiklete antrenman amaçlı ciddi anlamda binmeye başladığımdan beri hayranı olduğum ve sahip olduğum ilk karbon yol bisikletimin markası olan fransız firması Lapierre'in yeni sezon ürünlerini her yaz ağustos ayında ürünler ilk anons edildiği andan büyük merakla inceler,yenilikleri kendimce gözlemler,ne tarz yenilikler yapılmış,yeni sezon kadro renkleri nasıl,kullanılan komponentler nasıl diye büyük dikkatle incelerim. Bu sene yine Lapierre'in yeni sezon ürünlerini incelerken,edindiğim izlenimleri ve dikkatimi çeken özellikleri blogda yazmaya karar verdim. Ben şu anda yol bisikleti kullandığım için ve özellikle yol bisikletiyle ilgilendiğim için sadece yol bisikletlerini burada yazacağım. Ayrıca yeni favorim cyclo-cross bisikletlere de değineceğim.İnşallah değinmekle kalmam bu sezon kış antrenmanları için bir tanesini edinirim:))

Model bazında incelemeden önce 2015 yol bisikleti ürün gamı için Lapierre 2 yeni kadro tasarladı ve bu kadroları FDJ Big Mat takımı ile hem bazı klasik tek günlük yarışlarda hem de Fransa bisiklet turu,İtalya bisiklet turu gibi büyük turlarda denedi.


Bunlardan ilki düz profilli,aerodinamizmin daha ön planda olduğu hızlı yarışlar için tasarladığı ''Aircode'' modeli.



donanımlarıyla birlikte şaheser bir Aircode





Bu modelde Lapierre büyük turlarda kullandığı Xelius kadronun geometrik anlamlarda çok dışına çıkmadan daha agresif bir bisiklet tasarlamaya çalışmış.Genel olarak bakıldığında ilk dikkat çeken çatalın biraz daha eğik geliyor olması.Muhtemelen bisiklet üzerindeki toplam ''stability''yüksek olması  düşünülerek bu tasarlanmış. Ayrıca daha entegre maşa göze çarpıyor.Lapierre resmi sitesinde yazan daha iyi,daha verimli güç transferi için Lapierre power box concept kullanılmış. Bu concept Xelius serisinde kullanılanın bir benzeri.Daha düşük kadro elementleri (head-tube,down-tube,chainstays)ile bunu sağlamaya çalışmış. Basitçe anlatmak gerekirse ben bu bisiklette Lapierre'in klasik yol bisikleti Xelius serisinden ve TT yol bisikleti Aerostorm modelinden de izler görüyorum.Kadro yapısı ve renk seçenekleri çok güzel dizayn edilmiş.Rijitlik test edilmeden yorum yapılacak bir şey değil ama ben 2 yıldır Xelius kadroya bindiğim için ürünün dünyadaki en rijit kadrolardan biri olacağına eminim. Tabi aerodinamizm bu kadar ön planda olunca bu kadronun dağlardaki performansını ben açıkcası merak ediyorum. Referans olarak söyleyebileceğim tek şey; FDJ Big Mat takımından bazı bisikletçiler Fransa bisiklet turundaki bazı dağlık etaplarda Aircode kadroyla yarıştı. Bu veri, bisikletin dağlardaki performansının çok da kötü olmadığı hakkında bize biraz ipucu veriyor.

Bir diğer yeni model Pulsium. Lapierre bu kadroyla Sensium kadroda yaptıklarını bir adım ileri götürmeye çalışıyor. Tek günlük klasik yarışlar,pave sektörlü etaplar için tasarlanmış,yarış ve konforu bir arada düşünen,amatör bisikletçiler için daha uzun ve daha konforlu sürüşler öngören bir model.



FDJ takımı Paris-Roubaix'de yarışırken



Bisikletin en dikkat çekici özelliği top-tube'e yerleştirilmiş darbe emici malzeme.



Eminim pave sektörlerde ve özellikle Paris-Roubaix'de çok işe yaramıştır. Bu arada Arnaud Demare Paris-Roubaix yarışında 12. oldu. Bence iyi başarı. Maşadaki şekilde dikkat çekiyordur. Buda tamamen titreşimi azaltmak için tasarlanmış bir maşa.

Bu seriler dışında yol bisikletinde Lapierre'in Xelius ve Sensium serileri var. Xelius serisi Lapierre markasının en çok yatırım yaptığı ve bence en çok güvendiği kadro.Bu kadronun son üç yıl içinde FDJ Big Mat takımı ile birçok büyük turda etap birinciliği var. 2014 Fransa bisiklet turunu Thibaut Pinot 3.olarak podyumda kapadı.Aynı zamanda en iyi genç bisikletçisiydi turun.

Sensium kadro da 3-4 yıldır üretilen ve FDJ takımının pave'li yarışlarda (Paris-Roubaix gibi..) kullandığı kadro.Bu sene de üretiliyor. Pulsium modelinin başarısıyla bu modelin üretiminin ilerleyen yıllarca sonlanacağını düşünüyorum.
Şimdi bütün serilerde üretilen modelleri kendimce detaylı inceleyeceğim.

Aircode 700


Aircode 700 modeli full ultegra DI2 set,mavic ksyrium elite wts jant seti,zipp marka gidon boğazı,gidon ve sele borusu,fizik antares mg seleden oluşuyor. Geçen seneki fuarda ultegra DI2'lu bir bisikletle deneme sürüşü yapmıştım. O zamandan beri ultegra DI2 set favorim.Dolayısıyla bu modelin başarılı olacağını düşünüyoum.

Aircode 500 FDJ



Aircode 500 ultegra set(aynakol ve arka aktarıcı duraace), zipp gidon ve gidon boğazı, lapierre marka sele borusu,fizik antares mg sele ve mavic ksyrium equipe wts jant seti ile geliyor. Donanım olarak amatör bisikletçiler için gayet yeterli komponentler. Ve kadro rengi olarak benim favori rengim


Aircode 300




Aircode 300 modeli, full set ultegralı ve diğer donanımlar aircode 500 fdj modeli ile aynı komponentlerden oluşuyor.

Xelius EFI 400



Shimano ultegra grupset,mavic ksyrium elite jantsetiyle koleksiyonun en iyi bisikletlerinden biri.


Xelius EFI 200



Shimano ultegra grupset,mavic ksyrium equipe jantseti ile geliyor.


Xelius EFI 100



Xelius EFI kadro,shimano 105 grupset,mavic aksium wts jantseti


Yukarıdaki modeller Lapierre'in yol bisikletinde ''race category'' diye sınıflandırdığı bisikletler. Bu serilerin dışında yukarıda da bahsettiğim gibi yol bisikleti kategorisinde ''Sensium ve Pulsium''serileri Lapierre'in ''endurance category'' diye sınıflandırdığı bisikletler. Bu serilerde sadece gözüme hoş gelen,beğendiğim modelleri burada inceleyeceğim.

Pulsium 700



Ultegra DI2 grupset ve Mavic Ksyrium equipe wts jantsetiyle geliyor. Bu seri de tekerler kutudan 700*25 olarak çıkıyor. Aynakol 50*34,ruble 11-32 ile standart.(başka seçenek yok) Ve ayrıca endurance seri bir bisiklet olduğu için sele tercihi Fizik Aliante Delta MG olarak biraz daha konforlu bir tercih yapılmış.

Sensium 500 Disc





Sensium 500 modeli özellikle dikkatimi çekti. Çünkü bisiklet full set ultegra DI2 ve disk frenli geliyor.Yol bisikletlerinde disk fren son yıllarda bazı markalar tarafından deneniyor. Çok fark var mı,performansı daha iyi mi net bir bilgim yok. İlerleyen yıllarda bu sektördeki gelişimi göreceğiz.

Ve cyclo-cross... Ülkemizde çok bilinmeyen ve bildiğim kadarıyla yarış düzenlenmeyen bir branş. Ben eurosport'ta yakaladığımda yarışlarını izlemekten keyif alıyorum. Ve bu sene içinde bir cyclo-cross bisiklet almak istiyorum. Kış aylarında ormanda bisiklete biner,bazen ulaşım aracı olarak kullanırım diye düşünüyorum. Bakalım.

Cyclo-Cross Carbone



Lapierre'in carbon kadro cyclo-cross modeli. Geçen seneki model disk fren ve ultegra grupsetliydi. Bu sene ise shimano 105 ve tiagra karışımı komponentler ile tamamlanmış.Ve disk fren iptal edilmiş. Tam olarak sebebini bilemiyorum ama o bisikletin yüksek maliyeti ve yüksek perakende fiyatını fabrika biraz yumuşatmak istemiş olabilir. Ayrıca cyclo-cross modellerde aynakol 46*36 ve ruble 12-30 ile standart. Sert yokuşlarda,zorlu yollarda 36*30,oran olarak 1,2 yapar ki bence gayet iyi. Elbette bir hard trail dağ bisikleti oranları yok ama bence iyi.  700*33 lastikler standart.Ağırlığı 9,4kg

Cyclo-Cross Alu



Aluminyum kadro,carbon maşa ile yine cyclo-cross için düşünülecek bir bisiklet.9,8kg ağırlık başarılı.


Bütün modellere Lapierre'in resmi sitesinden ulaşabilirsiniz.

Bütün bunların dışında Lapierre'in özel seri bisiklet almak isteyenler için,kendi bisikletini kendi toplamak isteyenler için tasarladığı siteye Lapierre Ultimate sitesinden ulaşabilirsiniz.9000euro'ya kadar bisiklet yapabilirsiniz kendinize:)

Güncel yarış ve paylaşımlar için Instagram hesabımı takip edebilirsiniz.

rüzgarın arkadan estiği bol pedallı günler..


2 yorum:

  1. Ana distribütör, Pulsium 500 (105-5800)için 6200 TL istedi. Şehir bisikletinden yol bisikletine geçmeyi planlıyorum. İzmir civarında pek kaliteli olmayan asfalt rotalarda kullanacağım. Yokuşlarda zorlanıyorum. Bu bisikleti önerir misiniz? (ya da sizin başka bir öneriniz olabilir) Havacı subayım, yeni emekli oldum ve bisiklet tutkumu gerçekleştirmekten dolayı çok mutluyum. Yaşıma göre performansım bir hayli iyi ve ben daha iyi olup güçlü tırmanışlar, uzun yollar yapmak istiyorum. Şimdilik 90 ila 100 km civarında bir dayanıklılığım var. Halen kullandığım bisiklet 16 kg ağırlığında Altus/27 vitesli Alu. kadrolu. Yol bisikleti alma isteğim sizce doğru mu? Ne çok soru sordum, bağışlayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarınıza göre düşünürsek, Pulsium kadro sizin için en uygun kadro. Markanın endurance kadro olarak ürettiği, bozuk asfalt,pave yollar, uzun ve daha konforlu sürüşler için tasarlanmış. Dikkat etmişsinizdir top-tube'deki darbe emici eklenti sürüşü daha konforlu hale getiriyor. Eğer seyrediyorsanız Fdj takımı pave sektörlü tek günlük yarışların hepsinde bu kadroyla yarışıyor. Bisikletin aynakol (50/34) ve ruble (11-32) oranlarına da baktım, tırmanışlar için olabilecek en iyi konfigürasyon. Şu anki bisikletinizden bu bisiklete geçmek gerçekten güzel ama bence şunu sorgulamalısınız. Gerçekten böyle bir bisikleti almayı gerektirecek kadar çok bisiklete biniyor musunuz? Ve bisiklete binme sevginiz geçiçi bir heves değil değil mi:))Eğer bu sorulara cevabınız evetse bisiklet size şimdiden hayırlı olsun:))İşteyim,çok vakit ayıramadım, aklıma gelenleri yazmaya çalıştım. Başka bişey sormak isterseniz,buyrun..
      iyi günler

      Sil