8 Nisan 2014 Salı

İntercity Bisiklet Şampiyonası/1.ayak-2014

6 Nisan pazar günü İntercity Bisiklet Şampiyonası adı altında Formula 1 pistinde düzenlenen bisiklet yarışına katıldım. Bence önemli bir gündü. Çünkü bildiğim kadarıyla biz amatörlere yönelik olarak düzenlenen ilk bisiklet yarışıydı. Özellikle o atmosferi yaşamak, bir yarış ortamında yol bisikletiyle pedallamak için yarışı duyduğum gibi kaydoldum.



Formula 1 pisti adından da anlaşılacağı gibi,süper asfalt,çok geniş ve güvenli yol ve teknik dönüşler içeriyor ama kimsenin tahmin edemeyeceği kadar yokuş da barındırıyor.

foto(Cafder/Mehmet Uğur)





Yarış günü yiğenlerimle beraber erken saatte F1 pistine gittik. Bisiklet için çiplerimizi alıp koşu startını seyretmek için uygun bir yere oturduk. Birçok bisikletli gelmişti. Hatta bisiklet yarışına katılacak kişi sayısı koşucu sayısından daha fazlaydı sanki. Bu arada Konya Torku'nun takım halinde yarışa katılmak için geldiğini gördük. Bu yarışa daha da güzel bir hava kattı bence.


Torku'yu sadece startta görebildim.Helal olsun Torku:)

Organizasyon daha önceden duyurulan 10:40'da başlamadı.Yaklaşık 45-50 dakikalık bir gecikme oldu.Bu aksamanın en büyük nedeni koşu yarışının hemen akabinde bisiklet yarışının başlayacak olmasıydı.Koşunun geç başlamış olması,daha sonra chip sisteminin tekrar entegrasyonu(organizasyon bu tarz bir anons yaptı.) için geçen süre derken yaklaşık 45-50 dakika sonra start alabildik.

ben ve Oğuzhan iniş sonrası viraj için pozisyon alıyoruz.foto(bisiklethaber)

İlk defa bir bisiklet yarışına katılıyordum ve start anında bir kaza olmasından korkuyordum. Bunun için yarış öncesi şöyle bir şey düşünmüştüm.
-Ya en önde yarışa başlayacak ya da en sondan sakin bir çıkış yapacaktım
Yarış öncesi Konya Torku ve o tarz birçok iyi bisikletçi görünce en arkadan sakin bir çıkışla başlamaya karar verdim.
Startta en arkadan yarışa başladım. Zaten pist öyle geniş ki ilk 2-3 dakika içinde herkes temposunu buldu ve ortalık sakinledi. Önde Konya- Torku ve ona tutunabilen birkaç bisikletçi, onların arkasında daha geniş bir grup bana göre çok iyi bir tempoda çevirerek gözden uzaklaştı.
F1 pisti bence koşudan daha ziyade bisiklet için çok güzel bir yer. Öncelikle trafik yok, yol çok geniş, virajlar teknik ama güvenli. Sert çıkışlar koşuda insanı bıktırabilir ama bisiklette kondisyonunuz iyiyse çıkışlarda çok hız kaybetmeden çıkma şansınız var. Tabi bu benim için geçerli olmadı.
Yokuşların hiçbirinde kendimi güçlü hissetmedim. Benim için bisiklet açısından sezon başı olması, daha hiç bisiklet antrenmanı yapmamış olmamdan dolayı kendimi avutuyorum:)
Ayrıca teknik virajlar bisikletle virajlara giriş için iyi bir pratik yapma imkanı da sağlıyor. Yokuşlar sonrasında güzel inişler ve hemen inişi takiben hızlı virajlar var. Bu noktalarda bisikletinizi yatırarak hız kesmeden virajı alabilir ve normal trafik olan bir yolda yapamadığınız pratikleri burada yapabilirsiniz. Ayrıca virajı alamadınız mı, sorun değil!! Durumu toparlamanız için ekstra bölgeler mevcut.
 
en büyük rakibimiz sert rüzgardı. foto(bisiklethaber)
 
 
Pistte 1 tam tur yaklaşık 5,3km ve 1 turdaki kazanım yaklaşık 70-75m.İnişlerde yaklaşık 60-65km, hatta 70-80km hızlara ulaşmak mümkün.
Böyle bir yarışa katılmışken insan peloton kavramını yaşamak istiyor ama maalesef hem kondisyonum hem de yarışa en arkada başlamam bu amacıma ulaşmama engeldi. Konya - Torku bana 2 tur bindirdi. Hiçbirinde onlara tutunmayı düşünmedim bile. Onların arkasından gelen büyük gruba tutunmaya çalıştım. İnişte ve düz yolda başarılı olsam da yokuşta gruptan düştüm. Grup olarak sürmek elbette daha efektif ama dünkü yarışta daha da bir önemliydi. Çünkü rüzgar kuvvetli ve çoğunlukla karşıdan esiyordu.
 
 
Kişisel performansıma gelirsek ilk tur yavaş ve kontrollüydüm. Pisti tanıma gibi düşünebiliriz. 4. tura kadar her tur hızlanarak genel ortalamamı 28.5 km/sa 'e kadar çıkardım. 5. ve 6. turda az yavaşlasamda hızı muhafaza ederek devam ettim. 7. ve 8. turda ise ciddi şekilde yavaşlayarak yarışı 27.4 km/sa ortalamayla bitirdim.
Organizasyon geç başlaması dışında güzeldi. Özellikle start anında yavaş ve kontrollü başlanması için tekrar tekrar yapılan anonslar işe yaradı ve bildiğim kadarıyla hiç kaza olmadı. İlk defa düzenlenmesine rağmen organizasyon güzeldi. İlerleyen ayaklarda çok daha iyi olacaktır ve eminim ki katılım da daha fazla olacaktır. Ben organizasyonda emeği geçen herkese ve özellikle Çafder 'e teşekkür ediyorum.

*dailymile yarış linki

*strava yarış datam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder