24 Şubat 2015 Salı

Geyik koşusu Şubat/2015

İznik 130k hazırlık sürecinde final haftalara giriyoruz ve artık her haftasonu çok kıymetli,çok değerli.Uzun koşuları asla pas geçmemeli ve imkan dahilinde cumartesi-pazar 2 uzun koşuyu yapmalıyım. Böyle düşününce yarış  takvimindeki Çekmeköy Mud Challenge ve Geyik koşusu yapmak istediğim hazırlık süreci ile süper örtüşüyordu. Önce 8 Şubat Pazar günü Çekmeköy Mud Challenge'da 30k'yı 3:27 gibi bir sürede koştum. Bir hafta sonra düzenlenen Geyik koşusunda da İznik 130k hazırlığı için 28k'ya kayıt oldum.


çamur bizim işimiz:))  foto(aksiyon fotoğraf)




28k'yı Gürhan,ben ve Adana'dan gelen arkadaşımız Cem beraber koşacaktık. Erkenden Belgrad ormanına yarışın yapıldığı alana gittik. Göğüs nosunu almak için arabadan inip stantlara doğru yürümeye başlayınca parkurun ne kadar ağır olduğunu yavaş yavaş hayal etmeye başladık.
Öncelikle şunu söylemem lazım ki, bu sene Türkiye yağmur ve kar anlamında çok bereketli bir sene geçiriyor. Bunu geçen hafta Çekmeköy'de canlı olarak görmüştüm. Geyik koşusunun yapıldığı parkurun da bol çamurlu olacağını düşünüyordum ama bu kadar bol çamuru hayal edememiştim. Yanlış hatırlamıyorsam 2 sene kadar önce katıldığım Geyik koşusunda böyle ağır bir parkur vardı ama bu daha da ağırdı. Yanlış anlaşılmasın, parkurun bu derece kötü olması istemediğim bir durum değildi,sadece yarışı daha zorlu bir hale getirecekti.


Start ile yarışa başladık. Adı üstünde yarış ama bizim bu üçlü bir araya ancak yarışlarda denk gelebiliyoruz. Bugüne kadar İznik'de iki kere 80k'da aynı ekip koştuk.Ve ben bu ekip olmasaydı, bu yarışları değil bitirmek, kayıt olma cesaretini bile gösteremezdim. Dolayısıyla yarıştaki amacımız sakatlanmadan,birbirimizi bırakmadan güzel bir pazar uzunu yapmak ve biraz laflayabilmek. 1:42:47'de ilk turu tamamladık ve hazırlanan istasyonda yaklaşık 3-4 dakika mola verdik,bişeyler atıştırdık.

İlk tur parkurun ne kadar ağır olduğunu görmüştük ve biz ikinci turumuzu dönerken zeminin üzerinden 500 kişinin daha geçmiş olduğunu biliyorduk. Zemin ilk tura göre çok daha zorlaşmıştı. İlk tur çamurdan ve su birikintisinden kaçmak için kullandığımız yol kenarları ikinci turda yolun ortası ile aynı kıvama gelmişti. Düşe kalka devam ettik. İki kere 2-3 dakikalık mola vermek zorunda kaldık.(ayakkabı içinde biriken çakıl taşları ve çoraplardaki suyu tahliye için)Bazı yerlerde yokuşu koşarak çıktık,inerken yürüdük:) Açıkçası 2. tur zamanı biraz cömert kullandık. Hatta bi ara ben '' ne kadar geç bitirirsek,o kadar uzun antrenman yapmış oluruz.'' dedim:) Şimdi düşününce çok saçma bi söz ama o an çok güldük.


bu ekip her yarışı bitirir:) foto(aksiyon fotoğraf)

Sonuç olarak ikinci tur 2:02'de dönerek totalde 3:45 ile yarışı bitirdik. Süre olarak bu parkurdaki en kötü sürem. Çamur tabi önemli etken ama performans olarak da daha istediğim seviyede değilim. Geyik Koşusu geçen sene olduğu gibi bu sene de İznik öncesi iyi bir şekilde yine  kulağımı çekti. Geçen seneki yarıştan sonra mesajı iyi almış İznik 80k için kalan süreyi çok iyi değerlendirmiştim.

Organizasyona gelirsek, ben ilk başladığından beri Geyik koşularının ve bunu düzenleyen ekibin Türkiye'deki en iyi organizasyonlardan birini yaptığını düşünüyorum. Bu düşüncelerim hala değişmedi. Yine çok organize, işini bilen bir ekibin güleryüzlü ağırlamasıyla karşılaştık.İkramlar gayet fazla ve güzeldi. Hatta özellikle bu konuda benim vereceğim gözlemleri referans kabul edebilirsiniz.Çünkü neredeyse yarışı en son bitiren ekiptik ve masalar hala dolu ve çeşitler fazlasıyla yeterliydi.( Avrasya maratonun'da dahi 4:15-4:30 maratonu bitirme hedefiyle koşanlar boş masalarla karşılaşabiliyor) İşaretlemeler hakkında net bir şey söyleyemeyeceğim,çünkü artık parkuru neredeyse ezberledik ve işaretleri çok kullanmadık. Ama kaybolma vakası hiç duymadım.

Şimdi.. Bundan sonra antrenmanların dozajını biraz daha arttırıp İznik'te koşacağım 130k için hazır hale gelmeliyim. Herkese iyi antrenmanlar dilerim..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder