5 Eylül 2017 Salı

2018 model Lapierre Bisikletler

Lapierre 2018 model yol bisikletleri modelleri geçtiğimiz haftasonu düzenlenen Eurobike'la eş zamanlı olarak resmi web sitesinden de yayınlandı. Sezon içinde gerek FDJ pro takımın kullandığı kadrolardaki güncellemeler ve yenilikler her ne kadar 2018 yol serisi için ipucu verse de renkler ve kullanılacak componentlerde bir merak söz konusuydu.

Lapierre 2018 sezonuna Aircode aero kadrosunda ve Pulsium endurance kadrosunda güncellemeden daha çok büyük değişikliklerle geliyor.







Yukarıda yenilenen halini gördüğünüz Aircode SL ile Lapierre önceki versiyonlara göre daha gelişmiş aerodinamik veriler sunarken, bisikletin yol tutuşunu, rijitliğini ve konforunu Xelius SL seviyesinde tutabildiğini iddaa ediyor.


Yeni Aircode SL geometrisi



3mm kısalan chainstay ve direct mount fren caliperleri



aero seatpost (Thibaut Pinot edtion)

Aircode SL için Lapierre'in satışa sunmayı düşündüğü modeller;


Aircode SL 900 Pinot Ultimate
Duraace DI2 grupset
Mavic Cosmic Pro Carbon SL C
6999€


Aircode SL 800 Ultimate
Duraace 9100 grupset
Mavic Cosmic Pro Carbon SL C
4999€




Aircode SL 700 FDJ Ultimate
Ultegra DI2 grupset
Mavic Cosmic Pro Carbon Exalith WTS
4299€



Aircode SL 600
Ultegra grupset
Mavic Cosmic Elite
2999€

Pulsium serisinde benim görsel olarak çok hoşuma giden iddaalı değişiklikler olduğu için Xelius Sl serisini bu sene pas geçip Pulsium kadroya yoğunlaşacağım:) Bu kadroyu özellikle kendim için de inceliyorum:)



Lapierre patenti kendine ait Shock Absorption Technology (SAT) kullandığı endurance kadroları yanlış bilmiyorsam ilk olarak eski versiyon sensium kadroların seatstay kısmında kullanıyordu. Bir önceki pulsium kadrolarda da top tube üzerinde kullandı. Şimdi ise kadronun seatstay kısmı aynen Xelius serisi gibi top tube ile birleşiyor ve seatstay üzerinde SAT kullanılmış. (çok ilginç değil mi?)

Kadro yanlış bilmiyorsam ilk olarak 2017 Paris-Roubaix yarışında FDJ takımı tarafından kullanıldı ve Arnoud Demare yarışı 6. olarak bitirdi. Demare ''yeni Pulsium benim klasik yarışlardaki silahım olacak'' diye bir açıklama yapmıştı yarış öncesinde de.


yeni Pulsium

Yeni geometri ve yeni carbon teknolojisi ile Lapierre, bottom brankette % 40, %25 chainstay ve %20 headtube'de geliştiklerini iddaa ediyor. Aynı zamanda yeni teknolojiyle sensium kadroya göre %20 oranında konfor artışı sağlanmış. Çok iddaalı rakamlar..


ön arka teker mesafesi normal bir yarış bisikletine göre bir tık fazla
headtube biraz daha uzun
Bu özellikler sürüş konforu ve yol tutuş için bence




Pulsium 900 Disc Ultimate
Duraace DI2 grupset
Mavic Kysrium Pro Carbon SL Disc C
7599€



Pulsium 700 Disc Ultimate
Ultegra DI2 grupset
Mavic Kysrium Elite Disc
4499€



Pulsium 600 FDJ Disc
Ultegra grupset
Mavic Aksium Disc
3399€

Bu sayfayı Lapierre yeni modelleri tanıttıkça güncelleyeceğim. Mesela, benim de merakla beklediğim 2018 cyclocross bisikletler henüz yayınlanmadı. Bisikletleri detaylı incelemek isterseniz Lapierre web sitesinden inceleyebilirsiniz. 

Güncel paylaşımlar için Instagram hesabımı takip edebilirsiniz.

Herkese iyi antrenmanlar...


5 yorum:

  1. selamlar, elinize sağlık. Pulsium yeni kadrodan hiç kullandınız mı? sizce yol yarış için uygun mudur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, teşekkür ederim. Pulsium kadro hiç kullanmadım, o yüzden kendi tecrübelerime dayanarak bişey deme şansım yok. Ama FDJ takımının bu kadroyu Paris-Roubaix'de kullandığını (belki başka klasiklerde de kullandı?) kullandığını ve Arneud Demare'ın yarışı 6. bitirdiğini düşünürsek, kadronun muadilleriyle mücadelesinde (yarış anlamında) bi eksiği olmadığını mantık olarak yürütebiliriz. Yukarıda da bahsettiğim gibi kadro zaten kullandığı teknolojilerle beraber %40 bb'de, %25 chainstay'da ve %20 headtube'de gelişmiş vaziyette. Bunlarla beraber sürüş konforu %20 artmış.
      Ben kendi adıma tüm bunları yan yana koyunca uzun sürüşler için çok ideal ve yaş grubu yarışçıları için de gayet iyi bir yarış bisikleti olacağını düşünüyorum. Ama tabi net karar için görüp denemek lazım:)
      iyi antrenmanlar

      Sil
    2. bilgiler için teşekkür ederim ama aradığım cevabı tam bulamadım:/ tam olarak öğrenmek istediğim Pulsium kadro, bir yarış kadrosuna göre tırmanışlarda veya sprintte nasıldır? genellersem Paris-Roubaix tarzı olmayan bir yol yarışında mesela
      teşekkürler

      Sil
    3. Anladım, şu an için net cevap zor. Pulsium kadroyu FDJ takımı Paris_Roubaix dışında hiçbir yarışta kullanmadı.(belki 1-2 Bahar klasiğinde de kullanmıştır.) Bütün büyük turlarda (Tour de France, La Vuelta, Giro'd Italy vs.) Aircode ve Xelius kadro kullandı. Pulsium kadro geometri ve kullanılan elastik malzeme ile konforlu bir sürüş için tasarlandı. Konfor ve rijitlik, konfor ve süratlenme(sprint için); bunlar hep bir mıknatısın iki ucu gibi. Ne kadar fazla konfor o kadar rijitlikten feda. Ne kadar fazla konfor, o kadar sprintten feda gibi..Ama tabi Lapierre'in Pulsium kadroda yapmaya çalıştığı yarış kadrosundan minimum fedakarlık yaparak maximum konforu sağlamaya çalışmak. O bakımdan yarış kadrosu için de güzel bir alternatif bence. Son olarak bisikleti kullanıp review yazan bir yazarın şu sözünü aktarıyım;
      ''My early rides suggest that, as with its earlier Pulsium, the 2018 model hits the sweet spot between comfort and performance, offering enough speed and acceleration for the PB-seeker, but enough comfort for long, hard rides over a variety of surfaces''
      alıntı : http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/2018-lapierre-pulsium-900-fdj-ultimate-review-51353/

      Sil
    4. Hmm,şu cümle açıklayıcıymış, teşekkürler...
      "hits the sweet spot between comfort and performance, offering enough speed and acceleration for the PB-seeker

      Sil