31 Ağustos 2015 Pazartesi

Göcek'te yol bisikleti

Tatillere bisikletimi götürmek, gittiğim yerlerde yeni rotaları gezmek, bunun için ön hazırlık yapmak(strava sağolsun) yeni tutkum. Strava'da oluşan segmentlerde boyumuzun ölçüsünü almak, yeni yollar, yeni manzaralar keşfetmek ve bu sırada kaliteli bir antrenman yapmak tatiller için güzel bir ekstra aktivite. Tabi tatile ailecek gidilince 2 bızdık bu tür antrenmanlar için çok alternatif vakit bırakmıyor ama bu durumlarda da eşim devreye giriyor:) 1 saatlik kısa ama rotası önceden belli yollarda yokuşlarda pedallamak güzel bir hal alıyor. Bu bağlamda kısa Göcek tatilimiz için bisikletimi de yanımıza aldım.

 
kuşbakışı Göcek


Başlık Göcek'te yol bisikleti ama ben antrenmanlarımı cyclocross bisikletimle yaptım. 33'lük lastiğimin Göcek patikalarında da işime yarayacağını düşünerek ve rotalar üzerinde önceden de çalışmış olmama rağmen yol bisikleti değil, cyclocross bisikleti tercih ettim. Ama başlık neden Göcek'te yol bisikleti derseniz, yol bisikleti antrenmanı için inanılmaz yokuşlar,güzel tenha asfalt yollar ve geniş emniyet şeritleri mevcut. Ben ağırlıklı olarak bu yokuşlar ve bu rotalardan bahsedeceğim. Ama tabi cyclocross bisiklet ile gittiğim için girdiğim patikaları, Göcek'i tepeden seyredebilmek için toprak bozuk zeminden çıktığım patikalara da değineceğim.

Öncelikle Göcek tipik Akdeniz coğrafyası, dağlar kıyıdan itibaren yükseliyor ve bu özellik  yol bisikleti için yükseklik kazanımı fazla olan antrenmanlar vaad ediyor.Sırtınızı denize verdiğinizde ister sağa, Fethiye'ye doğru, ister sola, Dalaman'a doğru gidin veya isterseniz iç kısımlara doğru gitmek isteyin; kısa bir düzlükten sonra direk olarak sizi cat4, cat3 veya cat2 bir yokuş karşılayacak.

Ben ilk antrenmanımı Göcek'ten Dalaman'a doğru yaptım. Antrenmanlarım hep kısa süreli olduğu için genelde sert bir yokuş çıkıp geri dönmeyi planlıyordum. Dalaman'a doğru yönelir ve Göcek tünelini eski yoldan geçmek isterseniz sizi Tour of Turkey rotasının her sene kullandığı 5,5km, %6 eğimli cat2 bir tırmanış bekliyor. Tabi buradaki strava segmentinde bir derece yapmayı çok hayal etmeyin, Tour of Turkey'de yarışan pro bisikletçiler segmenti kurtlar sofrasına çevirmiş durumda:))

Tırmanışın segmenti; (5.5km, %6, cat2)

Antrenmanın strava datası

Bu tırmanıştan geri inmek isterseniz, Göcek tüneline kadar olan bölüm inanılmaz teknik, normal virajlar hariç 5 tane U dönüşü mevcut. Dolayısıyla iniş çok dikkatli yapılmalı. Ayrıca unutmadan; çıkarken göreceğiniz asfalta yazılmış renkli Tour of Turkey yazıları sizi gaza getirecek güzellikler..

İkinci gün yine kısa bir antrenmanla, bu sefer Fethiye istikametine doğru gidip, Göcek çıkışındaki rampayı bitirip D-Marin'in hemen yanıbaşındaki zirveye ulaşmak için otoyoldan ayrılıp, toprak yola girerek tırmanmaya başladım. Hem yol çok kötü, hem de tırmanış inanılmaz sertti. Belli bir noktadan sonra bisikletten inip nabzı indirmeden hızlı adımlarla zirveye ulaştım. Zirvede manzara muhteşemdi. İnişte yine belli bir noktaya kadar bisiklete binemedim. Belki amörtisörlü bir dağ bisikletiyle çıkmış olsaydım, inerken binmeye cesaret edebilirdim ama cyclocrossla benim için neredeyse imkansız. Zemin toprak fakat aralıklarda iri iri kaya parçaları yolu ciddi engebeli hale getiriyor ve tüm bunlara ek olarak eğim ekstra sert!! Binmek ciddi teknik ve tecrübe ister, yani bende olmayan şeyler:))


D-Marin zirve segmentini tamamlayanın karşısına ödül olarak bu manzara çıkıyor:)

Göcek çıkış segmenti: (otoyoldan Fethiye istikametine doğru,1.3km,% 8, cat4)

D-Marin zirve segmenti: (1,2km, %13, cat4)

Antrenmanın strava datası


D-Marin zirve segmenti bitiş noktasından manzara

D-Marin zirve segmentine ekstra bi açıklama eklemek zorundayım. Çok bozuk bir yol ve eğimin anlık olarak %30-35'lere çıktığı bacakları isyan noktasına getiren bir yol. Kontrol ettim, bugüne kadar 2 deli çıkmış.(biri benim(hahahaa)) Ama eğer çıkarsanız göreceğiniz manzaranın buna değer olduğuna benim gibi ikna olacaksınız.


Göcek'ten koylara doğru giden bozuk yol

3. antrenmanda biraz iç kesimlere doğru gitmek istedim. Ortalama eğimin ve mesafenin en acımasız olduğu asfalt yokuşlar genelde Göcek'ten iç tarafa doğru olan rotalarda. Antrenmanı planlarken;

D400 Climb segmenti: (3.6km, %9, cat2)

D400 Climb segmenti: (4.7km, %9, cat2)

bu iki segmenti tırmanmayı planlamıştım, Ama iki tırmanışı da tamamlayacak güç, vakit ve motivasyon bulamadım kendimde. Tırmanışlardan çıkıp rotayı Göcek koylarına doğru giden toprak yola çevirdim. O yolda, manzara ve rota olarak şahane ancak yol bisikletiyle bu yoldan koylara gitme şansınız yok. Ben cyclocrossla bile çok zorlandım. Bu bölüm için en iyi alternatif hardtrail 29'' bir dağ bisikleti.


bisikletten manzara gözükmüyor:))

Antrenmanın strava datası

Son antrenmanımda Göcek'in tam arkasındaki en yüksek zirveyi hedefledim. Bunu yaparken de otomatik olarak bir önceki antrenmanda yarıda bıraktığım cat2 tırmanışı gerçekleştirmiş olacaktım.
Asfaltta yapılan cat2 tırmanış sonrası zirveye ulaşmak için yine asfalttan çıktım ve bozuk bir yolda bisikleti taşıyarak yaklaşık 500m'lik %13-14 eğimli bir tırmanış gerçekleştirdim.


bütün acılar bu manzara içindi. 3.6km %9 eğimi asfalttan tırmandıktan sonra, Göcek zirve segmentinde ilerlerseniz Göcek'te ulaşabileceğiniz en yüksek noktaya geliyorsunuz.

Göcek zirve segmenti

Antrenmanın strava datası

Ben Göcek'teki rotaları, segmentleri mümkün oldukça kendi bindiğim rotalardan derlemeye çalıştım. Elbette bu rotalar dışında daha birçok rota, birçok tırmanış var. Özellikle Göcek'e çok yakın Köyceğiz, Fethiye ve Ölüdeniz'den başlayan HC tırmanışları ilk fırsatta denemek istiyorum!!

Köyceğiz HC tırmanış segmenti: (21,5km, %8, HC)

Fethiye-Babadağ HC tırmanış segmenti: (21.7km, %9, HC)

Ovacık- Babadağ HC tırmanış segmenti: (13.7km, %10, HC)


Tabi bu tırmanışlar için mevcut performansın çok üzerine çıkmam şart!! Bakalım seneye beceririz inşallah:))

Herkese iyi antrenmanlar..




1 yorum:

  1. Güzel yazı olmuş, eline sağlık. Babadağ tırmanışını kesinlikle tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil