23 Mayıs 2017 Salı

Meryem ana Tırmanışı

Tour of Turkey' de de dönem dönem tercih edilen Meryem Ana tırmanışı kategori 2 olarak sınıflandırılan, 4,7 km uzunluğunda, % 8 ortalama eğime sahip, 384 metre toplam tırmanışın olduğu bir tırmanış. Ülkemizin birçok yerinde bu tarz bir profile sahip tırmanış olmasına rağmen bu tırmanışın daha popüler olması şüphesiz Meryem Ana'nın (House of Virgin Mary) bilinilirliğinden , tüm dünyadan çok sayıda turist çekmesinden ve dolayısıyla Tour of Turkey tarafından genellikle tercih edilen bir tırmanış olmasından kaynaklanıyor.







Bu tırmanışın Türk bisikletçiler arasında bilinilirliğinin en çok arttığı dönem (en azından benim için bu böyle) 2013 yılı Tour of Turkey'de Mustafa Sayar'a genel klasman birinciliğini getiren inanılmaz atağını yaptığı tırmanış olmasıydı. Tırmanışı canlı yayında ayakta naralar atarak izlemiştim. Ama maalesef Mustafa Sayar'ın o gün dopingli olduğu daha sonraki süreçte resmi olarak açıklandı:(

O zamandan beri o bölgeden her geçtiğimde Selçuk'a uğrayıp bu bölgede tırmanışı da içine alacak şekilde bir antrenman yapma planım vardı. Geçen haftasonu ailecek yaptığımız İzmir gezimizde yolumuz tekrardan Selçuk'a düştü ve bu sefer bir antrenman için fırsatım oldu.

Tırmanış Selçuk'un yaklaşık 2 km dışından Efes Harabeleri giriş kapısından başlıyor. İlk 1 km %5-7 eğimlerle fazla zorlamayan bi profil, %8 ortalama için tırmanışın ilerleyen bölümlerinin ne derece sert olacağının habercisi. Tırmanışı sabah çok erken saatlerde yaptığım için araç trafiği sıfır. Yolunuz düşerse sabah erken saatleri tercih etmenizi tavsiye ederim. Çünkü turist otobüsleri, özel araçlar vs. derken zaten dar olan yolda çıkış ve iniş tehlikeli olabilir. Tırmanışın 2-3 km.leri  nisbeten % 8-11 aralığında. Birçok dönüşün olduğu bu bölümde anlık olarak eğim % 15'leri buluyor. Tabi nisbeten kısa bir tırmanış olduğu için 25-30 dk. gibi bir sürede çıkış tamamlanıyor. Bu arada Thomas De Gendt 12:47 gibi bir sürede 22.5 km/h ile çıkmış.(insan değil) Ben bu sene doğru dürüst antrenman yapamadığım ve dolayısıyla bünyedeki ekstra 3-4 kiloyla 30:12 gibi bir sürede çıktım. Bu arada 35mm'lik tur tekerlerim ve CX bisikletim illaki sürenin uzamasına (2-3 dk kadar) sebep olmuştur. Ama asfalt kalitesi ve yol durumu kesinlikle yol bisikleti için gayet uygun. Ben genelde nasıl bir yol ile karşılaşacağımı bilmediğim için tatillerde CX bisiklet tercih ediyorum. Cx bisikletimdeki aynakol 46/36 ve ruble 12/30 oranlarına sahip. Bu da tırmanış için bana bayağı konfor sağladı.

* Meryem Ana tırmanışı strava segmenti

Ben o günkü sürüşe Şirince köyünden başlayıp Şirince köyünde bitirdim. Meryem Ana tırmanışına niyetlenirseniz, aynı sürüş içinde Şirince köyüne de çıkmanızı tavsiye ederim. Şirince'ye ulaşım eski ve yeni yoldan yapılıyor. Ben yeni yoldan inip eski yoldan çıktım. Sürüşün strava datasına buradan ulaşabilirsiniz.

Güncel paylaşımları takip etmek isterseniz Instagram hesabımı takip edebilirsiniz.


Şirince Köyü


Herkese iyi antrenmanlar..



    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder