Marmara adası merkez ve adanın etrafına sıralanmış birkaç kasabadan ibaret. Merkezin en uzağında bulunan kasaba Saraylar. Saraylar ve Marmara Adası merkez arasında yapılacak bir tur ile adanın asfalt yollarının %90 'ını halletmiş oluyorsunuz. Zıt yönde bulunan ve merkeze yaklaşık 5 km uzaklıktaki Çınarlı köyünü gidemedim sadece.
sakin koylar ve lapierre
Saraylar köyünden başladığım tur, ilk 3-4 km solumda deniz, sağımda mermer ocakları manzarası eşliğinde devam ediyor. Yol asfalt ve dikkat etmeniz gereken birkaç çukur dışında temiz. Saraylar köyünden çıkar çıkmaz başlayan yokuş sizi deniz seviyesinden 50-70m yüksekliğe çıkarıyor ve3-4 km sonra denizden bir nebze uzaklaşarak adanın iç kısımlarına yöneliyor.
asfalta yumurta kır kaynasın:)
Bir süre sonra mermer ocakları bitiyor ve güzel bakımlı bir kamp&piknik alanından geçtikten sonra tatlı sert bir tırmanış başlıyor. Bu tırmanışın tepe noktası Asmalı köyü ayrımı.
keyifli yollar
Ayrımdan sonra yol inişli çıkışlı bir miktar daha devam edip sonradan Topağaç'a doğru iniyor.
Topağaç küçük ve sakin deniz kenarında bir köy. Topağaç'tan sonra 2-3 km kadar deniz seviyesinde devam eden yol Marmara Adası merkezine doğru sert bir yokuşla devam ediyor. Deniz seviyesinden yaklaşık 250-300 m yükseğe çıkıyoruz. Eğim yer yer % 15'lere anlık olarak değiyor. Tırmanış esnasında kısa ama sert geçişler bir hayli fazla.
Topağaç küçük ve sakin deniz kenarında bir köy. Topağaç'tan sonra 2-3 km kadar deniz seviyesinde devam eden yol Marmara Adası merkezine doğru sert bir yokuşla devam ediyor. Deniz seviyesinden yaklaşık 250-300 m yükseğe çıkıyoruz. Eğim yer yer % 15'lere anlık olarak değiyor. Tırmanış esnasında kısa ama sert geçişler bir hayli fazla.
Asfalt yolda ulaşabileceğiniz en yüksek nokta
Bu tırmanışın zirve noktasından sonra yaklaşık 3 km kadar düz ve iniş devam ediyorum.
Marmara Adasının merkezine giden ana iniş hala başlamadı. Bu bölümde son tarafta büyüleyici bir Kapıdağ yarımadası manzarası bisikletten inip foto çekmeme neden oluyor. Ana yoldan devam ettiğinizde 1-2 km içinde Marmara Adası manzara eşliğinde inişe başlıyorsunuz. Manzara yine enfes..
Adanın merkezine geldiğimde 25km yol ve yaklaşık 600m tırmanış yapmıştım. Deniz seviyesinden başlayıp deniz seviyesinde bitirdiğim için ters yönde rakamsal olarak benzer rakamlarda ancak tırmanış profilleri biraz farklı. Yollar asfalt ve yol bisikleti ile de keyifle pedallayabilirsiniz. Asfalt olarak tahminimce merkezden Çınarlı köyüne doğru devam eden 5km'lik bir yol mevcut. Bu kısma doğru devam edemedim.
Aynı yoldan devam ederek Saraylar köyüne geri döndüm.
* Sürüşün strava datası
Ertesi gün adanın birçok yerinden görülen ancak adada yaşayan yerlilerin söylediğine göre yollarının biraz karışık olduğu söylenen adanın en tepe noktasında bulunan rüzgar güllerine gitmeye karar verdim.
Saraylar köyünden bu sefer ters istikamette devam ederek ilk önce mermer ocakları içinden toprak ve doğru söylemek gerekirse ciddi anlamda bozuk bir yoldan yukarılara doğru tırmanmaya başladım.
* Sürüşün strava datası
Ertesi gün adanın birçok yerinden görülen ancak adada yaşayan yerlilerin söylediğine göre yollarının biraz karışık olduğu söylenen adanın en tepe noktasında bulunan rüzgar güllerine gitmeye karar verdim.
Saraylar köyünden bu sefer ters istikamette devam ederek ilk önce mermer ocakları içinden toprak ve doğru söylemek gerekirse ciddi anlamda bozuk bir yoldan yukarılara doğru tırmanmaya başladım.
Gerçekten yollar çok karışık ve yanlış hatırlamıyorsam en az 2-3 kez yol tarifi almak için madencilere danıştım.
mermer ocakları ve lapierre
Dura kalka, sora sora ve bu arada foto çeke çeke yaklaşık 1 saat sonunda maden ocakları bitti ve ben kuş uçuşu 3-4 km uzağımda ancak benden hala en az 200m yüksekte olan rüzgar güllerini gördüm.
hedefin görüldüğü ilk an
Yolculuğun bundan sonraki kısmı daha keyifli. Rüzgar gülleri hep gözümün önünde ve adanın tepesinde esen rüzgar sesi eşliğinde acayip güzel bi atmosfer.
yaklaşıyoruz
Bu bölümde de tırmanışın sertleştiği ve eğimin %14-15'lere çıktığı yerler oluyor ve bununla birlikte toprak ve kum karışımı yol arka tekerin çekişinde sorun oluşturabiliyor.
eğim değil de toprak yol zorluyor:)
Ve nihayet rüzgar güllerinin yanındayım. Çoğunlukla rüzgarı bol ve tarıma elverişli olmayan topraklara kurulduğu için hep uzaktan bakmak zorunda kaldığımız ve dolayısıyla gözümüze hep ufak&basit görünen rüzgar güllerine yakın çekim bakma şansı elde etmiş oldum. 1Mwatt kapasiteye sahip, kule yüksekliği 100 metreyi, pervane çapı 70-110 metreyi ve bir kanadının ağırlığı yaklaşık 8-10 tonu bulan bu santraller hiç de uzaktan görüldüğü gibi değilmiş.
Bu bölümde birçok fotoğraf çekiyorum. Daha sonradan öğrendiğim kadarıyla bu yoldan Marmara adasının merkezine gitmek de mümkün. Hatta burası adanın kullanılan en eski yolu.
Üstüm toz-toprak içinde. Ve eğer bu rotayı yaparsanız toz-duman içinde kalacağınızı garanti ederim:))
*Sürüşün strava datası
Yolunuz Marmara Adasına düşerse bisikletinizi götürmenizi kesinlikle tavsiye ederim. Mümkünse CX veya mtb bisiklet ve patlamaya dirençli lastikler. Ama ben yolcuyum derseniz yol bisikletinizle de ilk yaptığım turu rahatlıkla yapabilirsiniz. Yol bisikleti için gayet uygun asfalt. Ama eski patika yollardan adanın zirvesine gitmeniz yol bisikleti ile bir hayli meşakkatli olur diye tahmin ediyorum..
Güncel paylaşımları takip etmek isterseniz Instagram hesabımı takip edebilirsiniz.
Herkese iyi antrenmanlar..
*Sürüşün strava datası
Yolunuz Marmara Adasına düşerse bisikletinizi götürmenizi kesinlikle tavsiye ederim. Mümkünse CX veya mtb bisiklet ve patlamaya dirençli lastikler. Ama ben yolcuyum derseniz yol bisikletinizle de ilk yaptığım turu rahatlıkla yapabilirsiniz. Yol bisikleti için gayet uygun asfalt. Ama eski patika yollardan adanın zirvesine gitmeniz yol bisikleti ile bir hayli meşakkatli olur diye tahmin ediyorum..
Güncel paylaşımları takip etmek isterseniz Instagram hesabımı takip edebilirsiniz.
Herkese iyi antrenmanlar..
elinize sağlık, adamızı bu şekilde anlattığınız için teşekkür ederim. Bi dahaki ada turunuza da katılmak isterim.
YanıtlaSilHakan Keskin