1 Eylül 2015 Salı

2016 Model Lapierre Bisikletler

Geçen gün blogdaki sayfalar arasında gezinirken dikkatimi çekti de; 2014 yazının sonlarına doğru bisiklet markaları 2015 modellerini tanıtmaya başladığında '' 2015 Model Lapierre Bisikletler '' diye bir başlık altında yeni modelleri incelemiş, bildiğim kadarıyla birşeyler karalamaya çalışmışım. Şu günlerde de 2016 Lapierre bisikletler taze taze tanıtılmaya başlamışken ve ben yeni kadrolar, yeni componentler, yeni jant setleri incelerken 2016 modeller için de birşeyler yazmaya karar verdim. Tabi bu konuda usta değilim, çok iyi anladığım da söylenemez. Sadece ben de bir biniciyim ve bisiklet konusunda ciddi meraklıyım:)


asfalt ağladı bea!!

Model bazında incelemeden önce kadro gamında 2015'e göre ne farklılıklar var, yeni kadrolar var mı, bunlardan bahsedeyim.

Öncelikle Xelius kadronun 2016 modelinden yani Xelius SL'den bahsedeyim. Lapierre'in efsane kadrusu Xelius üzerinde yapılan ciddi değişiklikler sonucu daha hafif bir kadroya ulaşılmış.


arka çatal sele borusuna temas etmeden direk üst boruya ulaşıyor. Bu kadronun hafiflemesi için yapılan radikal bir değişiklikmiş.


Kadro yeni haliyle 850 gr. Ve geleneksel olarak 2016 kadrolarda Lapierre takımının sponsoru olduğu FDJ Big-Mat takımının renklerini de kullanmışlar.



bu açıdan daha net görünüyor.

Yeni Aircode modelinde ise geçen seneye göre çok ciddi bir değişiklik yok. Aynı geometri fakat 90gr daha hafif bir kadro ve 20gr daha hafif bir ön maşa. Toplamdaki 110gr'lık hafiflik Aircode kadroyu 960gr'a indirmiş.



daha aerodinamik bir bisiklet için freni tam olmasa da ön maşa içine yerleştirmişler.


Bu iki kadro dışında yeni renklerle Pulsium ve Sensium kadrolar yarış rijitliğinden taviz verip,daha konforlu sürüş isteyen kişiler için farklı kombinasyonlar mevcut. Şimdi de bu kadrolar için seri üretime girecek yeni modellerden gözüme çarpanları incelemeye çalışacağım.


Xelius SL700


Bu model full set Ultegra DI2 ve Mavic Kysrium Elite jant setiyle geliyor. Gidon,gidon boğazı ve sele borusu Zipp marka tercih edilmiş. DI2 mekanizma ciddi anlamda konfor ve rahat vites geçişleri sağlıyor. Şu aşamada bu seti kullanmanın tek handikapı mekanik bir sıkıntı yaşadığında ustasını bulmanın zorluğu. Ama DI2 kullanım olarak mekanik sistemlerden kesinlikle çok ileri!!
''Tercih eder miyim?'' Mekanik sıkıntı yaşayacağım korkusuyla biraz tereddütlü yaklaşırım.


Xelius SL600
FDJ Big-Mat takımının 2015 Tour De France ve Giro'd Italy'de yarıştığı renkler. Efsane renkler, Xelius 700'le neredeyse aynı componetlerle geliyor. Tek fark Ultegra DI2 yerine Ultegra set kullanılmış olması. Ben de bu serinin 2013 modelini kullanıyorum.


Aircode 700
Xelius SL 700 ile aynı komponentler, tek fark jant setinin Zipp 30 olması. Bu tercihin sebebi de aero bir kadro için diğerlerinden daha aero bir jant seti kullanma ihtiyacı.


Aircode 600 
Ultegra set ve Mavic Cosmic Elite jant seti.

Pulsium 700



Daha konforlu bir sürüş isteyenler için tasarlanmış Pulsium kadro. Üst boruda darbe emici sistem uzun sürüşleri daha konforlu hale getiriyor. FDJ Big-Mat takımı Paris-Roubaix ve bu tarz arnavut kaldırımlı yolların olduğu yarışlarda bu kadroyu tercih ediyor. Bu kadro bir bakıma, S-Works'ün Roubaix modeline, Pinarello'nun K8 modeline,Trek'in Domane modeline emsal denebilir. Pulsium 700 modeli Ultegra DI2 set ve Mavic kysrium elite jant setiyle geliyor.

Pulsium 600



Takım renginde gelen kadro Ultegra set ve Mavic Aksium jant setinden oluşuyor.


Sensium 700 Disc



Ultegra DI2 set ve Shimano RX31 jant setiyle gelen bisiklet disk frenli ve bu serinin tercih edilen bir modeli olabilir.

Sensium 500 Disc



Shimano 105 grupset, Shimano RX05 jant seti ve disk fren olarak geliyor.

Sensium 500 CP/TP




Shimano 105 grupset ve Shimano RS010 jant setiyle gelen bisiklet compact aynakol ve triple aynakol olarak 2 model üretiliyor. Compact aynakol, 50*34, triple ise 50*39*30'luk oranlara sahip.

Yukarıda bahsetmedim ama gelen Pulsium ve Sensium modeller compact aynakol ile geliyor. Oranları 50*34

Xelius SL ve Aircode modelleri de 52*36'lık oranlarla geliyor. Önceki senelerde bu 52*39'du. Bu değişiklik sanırım Shimano'nun 52*36 aynakol üretmesi ile gerçekleşti. Hiç kullanmadım ama yokuşlarda sürücüleri bir nebze rahatlatacak bir güncelleme bence.


CX Carbone FDJ 


Geçen seneki modele göre değişen sadece kullanılan  Schwalbe marka teker seti. Shimano 105 grupset, Mavic Aksium jant seti ve FDJ Big-Mat takımının 2015 renkleriyle geliyor. Ben bu sene şahsen disk fren yeniliği bekliyordum ama marka böyle bir güncellemeye gerek görmemiş. Buna rağmen kadro disk frene geçiş için uygun. Tek yapılması gereken disk fren takımı alıp, uyumlu bir jant setine geçiş yapmak. Böyle bir değişikliğin ne kadar mantıklı olup olmadığını Cyclocross disiplinini tanıtmaya çalıştığım şu yazıda bahsetmiştim.

Tüm bu modeller dışında Lapierre triatletler için TT kadrosunu hazır bisiklet olarak değil tek kadro olarak satışa sunuyor.

Aerostorm


Eğer bisiklet mekaniği ile uğraşmak hoşunuza gidiyor ve ben tüm parçalarımı tek tek toparlarım diyorsanız ve tüm bunlar için iyi bir bütçe ayırabiliyorsanız alın size güzel bir proje!! Kadro olarak alınacak bir Aerostorm TT için ihtiyaç duyacağınız componentler
-TT grupset(böyle bir kadroya elektronik set yakışır;))
-Jant seti(tercihen profil jant seti olmalı,bütçeye göre bir dünya seçenek mevcut)
-vücuda ve pozisyona uygun sele
-TT gidon seti

Tüm bu bilgiler dışında daha detaylı bilgiye lapierre resmi sitesinden ulaşabilir, isterseniz de lapierre ultimate custom programme'dan istediğiniz kadroyu istediğiniz komponentle tasarlayabilirsiniz.

Herkese iyi antrenmanlar..


2 yorum:

  1. Kaan merhaba. Aero biskletlerle (Aircode) Xelius farkı nedir? Sürüş şekli yada yokuş çıkma etkileniyor mu?
    Selamlar, Evrim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, Aircode hiç kullanmadığım için net birşey diyemiyorum. Ancak Lapierre, Aircode'un özellikle aero özelliğine sürekli vurgu yapıyor. Bu iki kadro arasındaki en belirgin kıyaslamayı FDJ takımının yarışlarda kullandığı bisikletlerden çözmeye çalışıyorum. Mesela Thibo Pinout geçen sene bazı dağlık etaplarda Aircode kullandı ama Alp D'huez'i Xelius SL ile kazandı. Ben hala takımda Xelius kadronun baskın şekilde hakim olduğunu gözlemliyorum. Bununla beraber 3 yıllık bir Xelius biniş tecrübesiyle beraber bana göre Xelius Aircode'dan daha önde duruyor. Tüm bunları toplayınca Xelius'un tırmanışlarda daha iyi performans sergilediği neredeyse kesin. Ayrıca 2016 Xelius SL'ler önceki Xelius'lara göre daha hafif. Kısaca ben iki kadro arasında Xelius derim:)

      Sil