29 Ekim 2015 Perşembe

Crank Brothers Eggbeater 3 pedal incelemesi

Cyclocross bisiklet sürmeye başladıktan sonra bu disipline uygun bir kilitli pedal ve mtb ayakkabısı ihtiyacım oldu. Ufak bir araştırmadan sonra Crank Brothers Egg Beater 3 modelini almaya karar verdim.
 Pedal çifti 280gr ağırlıkta.  Pedalın döner bir yapıda olması ve 360 derecelik bir dönüş esnasında 4 farklı noktadan kilitlenme şansı olması inceleme esnasında yol pedallarına alışık olan benim için daha kolay kilitlenme ve zor pozisyonlarda da daha kolay kilitlenme ihtimalini düşünce olarak kuvvetlendirdi. Pedalın gövdesi paslanmaz çelikten ve üretici firma tarafından da 5 yıl garantili.  Ayrıca çeşitli forumlarda küçük ve sade yapısından dolayı çamur performansının iyi olduğu, sürüş esnasında çok çamur tutmadığından da bahsedilmiş. Ayrıca kutudan çıkan kaller yardımıyla tercih ettiğiniz ayak için 15 derecelik pedaldan kurtulma açısı ve diğeri için de 20 derecelik pedaldan kurtulma açısı sağlayabiliyorsunuz. Yani dolayısıyla tercih ettiğiniz ayak için 15 derecelik açıyla diğer ayağa göre daha kolay pedaldan kurtulabiliyorsunuz.

Yukarıda bahsettiğim özellikler genel olarak üretici firma resmi sitesinden elde edilen teknik özellikler. Şimdi biraz da ben kullandığım süre boyunca edindiğim tecrübe ve pedalın iyi  kötü performanslarından bahsedeyim.



Öncelikle yol pedallarına alışkın biri olarak pedalların döner olması ve 4 farklı kilitlenme kenarı olmasından dolayı pedalları kullanmaya başladığım anda çok kolay tak-çıkar yapabileceğimi zannediyordum. Ancak uzun bir süre pedalları takma aşamasında komik durumlara düştüm, zorlandım. Şu anda artık pedallara alıştım ve tak-çıkar işlemi gerçekten çok kolay, pratik. Ben genelde kilitlenmeyi ayağımı pedalın üstüne koyup ileri doğru iterek yapıyorum. O süreçte pedal dönerken 4 farklı yoldan birine kilitlenmiş oluyorum. Çıkarma işlemi de pratik ve çok güç gerektirmiyor. Kısaca, öncesinde başka pedallar kullandıysanız alışması zor ama alıştıktan sonra tak-çıkar işleminin daha kolay ve daha  rahat olduğunu söyleyebilirim. 15-20 derecelik açı farkları var ve benim pedallarımda da mevcut ama ben henüz bu farkı hissetmedim. Galiba iki ayağı da farketmeden eşit kullanıyorum ve bu farkı anlamıyorum.  Tak-çıkar kısmında bir önemli ayrıntı daha söyleyebilirim. Pedalın basit ve sert yapısı sizi kilitlenip-kilitlenmeme konusunda tereddütte bırakmıyor. Ya kilitlisiniz,ya değilsiniz. Hani olur ya; (bana oluyor bazen) yol pedallarında pedalı taktığınızı düşünürsünüz fakat tam kilitlenmemişsinizdir. Bu ve benzer durum Crank Brothers Egg Beater 3 pedallarda yaşamıyorsunuz.

Crank Brothers Egg Beater 3 pedallar 280 gr ağırlıkla mtb pedalları arasında hafiflik konusunda ''pekiyi'' alır. Ve açıkçası bu  pedalları yol bisikletimle de kullanmaya başladım ve gayet memnunum. Yol bisikleti için birgün pedal değiştirirsem bu garmin vector olacak. Power ölçebilen bir pedal avantajı dışında şimdilik bu pedalları değiştirmeyi düşünmem.
Bunun dışında ulaşım için cyclocross ile egg beater'ları kullanıyorum. İstanbul gibi trafiğin yoğun olduğu bir şehirde tahmin edersiniz ki, onlarca kez pedal çıkarıp takmak zorunda kalıyorum ve egg beater'lar bu konuda strese girmeme engel oluyor.

Özet geçmem gerekirse; ulaşım, dağ bisikleti, cyclocross gibi bütün disiplinler için egg beater 3 tavsiye edebilirim. Yol bisikletimle de kullanıyorum ancak yolda da kullanın demek biraz iddialı olabilir:)

İyi antrenmanlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder