24 Mart 2016 Perşembe

Kask Protone incelemesi

2014 bisiklet sezonunun ortasından itibaren Team Sky' ın kullanmaya başladığı Kask markasının Protone modelini yaklaşık 9 aydır kullanıyorum. Renk uyumu konusunda zevksiz biri olduğum için hiç riske girmedim ve siyah renk aldım. Açıkcası bu modeli tercih ederken emsal markalarda değişik modelleri araştırmadım. Team Sky sponsorluğunun hakkını vermiş, ekran başında bisiklet yarışı seyreden beni tavlamıştı. Team Sky kullanıyorsa gerisi teferruattır diyerekten ve dizaynına hayran kalaraktan hiç extra birşey araştırmaya gerek duymadım. Ayrıca Kask markası Accell Group distribütörlüğünde Türkiye pazarına getirilen bir marka olduğu için diğer markalara göre tedariği benim açımdan daha kolay oldu.








Ürün 2 beden üretiliyor. 215 gr M size (52-58)cm, 250 gr L size (59-62)cm aralık. M size kullanıcısı olarak şunu belirtmeliyim, 215 gr ağırlık çok iddialı emsalleri arasında. Protone'u şekil olarak biraz inceleyince aero kasklarla, klasik tip kasklar arası bir model gibi duruyor. Özellikle yan profilden bakınca aero kaska benzerken, ön profilde havalandırma kanallarıyla klasik tip kaskları andırıyor. Zaten Kask firması da ürünü tasarlarken bahsettiğim segment bir ürün oluşturmaya çalıştıklarını anlatıyor. Hatta marka rüzgar tüneli testlerinde çok iyi sonuçlar aldıklarını ''Aero Control'' özelliği adı altında markanın resmi sitesinde anlatıyor.

bunlar dışında bir sürü canavar renk mevcut!!

Protone'u kullanmaya başladığımda ilk dikkatimi çeken kaskın inanılmaz konforlu oluşuydu. 215 gr ağırlığıyla sanki kafamda hiçbirşey yok gibi hissettim. Aero kask hiç kullanmadım dolayısıyla kullandığım kasklarda hiç havalandırma problemi yaşamadım. Dolayısıyla tam olarak ne kadar sıkıcı birşey olduğunu bilmiyorum. Ama şunu söyleyebilirim; Protone da da havalandırma gayet iyi.

Bazı forumlarda Protone'un stickerlarının çabuk düştüğü,deforme olduğunu okudum ama şu ana kadar böyle bir problem yaşamadım. Ancak özellikle son 6 ayda sabah akşam ulaşım için bisiklet kullanmaya başladığımdan Protone'un ayar mekanizmasını sabah akşam bayağı hırpaladım ki, mekanizma gevşedi ve mekanizmaya tutunan bağlantı sürekli oradan çıkmaya başladı.



İlk başta mekanizmaya dışardan japon yapıştırıcısı ile müdahale etmeyi düşündüm ancak şöyle bir risk vardı. Mekanizmanın hareketli iç kısmına yapıştırıcının temas etmesi durumunda mekanizma işlevini kaybedebilirdi. Bu yüzden resimde görüldüğü gibi plastik kelepçe ile durumu çözdüm. Aslında sorun sadece 1 taraftaydı ama ben önlem alayım diye iki tarafı da bu şekilde sağlamlaştırdım. Bu problemin oluşmasının sebebi benim hor kullanmam mı, bu kısmın yeterli sağlamlıkta yapılmaması mı bilemiyorum. Merak edenler için plastik kelepçeler hiçbir şekilde rahatsızlık vermiyor:))

Sonuç olarak; klasik çizgilerde bir aero kaskım olsun, aynı zamanda hafif olsun, konforlu da olsun derseniz; Protone güzel bir alternatif. Tek dezavantajı fiyatı!!

İyi antrenmanlar.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder