27 Ağustos 2017 Pazar

Uludağ Performans Tırmanışı (Kesiş rota)

Mecit Tatlıcılar'ın bireysel çabalarıyla düzenlenen Uludağ Performans tırmanışı bu sene 5 Ağustos 2017 Cumartesi günü 5. kez koşuldu. Start ve finiş noktaları aynı olan iki farklı rotada koşulan etkinliğe yaklaşık 800 bisikletçi katıldı. Eker meydandan start alan etkinlik bisikletçileri Uludağ oteller bölgesine klasik rotadan değil de, daha sakin, bisiklet sürüşü için çok daha uygun olan arka yollardan Uludağ Milli park gişelere kadar taşıdı. Rotanın geri kalanı Uludağ oteller bölgesine giden klasik yol. Ben uzun zamandır düzenli antrenman yapamadığım için 45km , 1968+ tırmanış olan keşiş rotada kendimi denemeye karar verdim.

İstanbul'dan gidip Bursa'da bir yarış koşacaksanız, bu işi sabah erken yola çıkıp günübirlik çözmek mümkün. Bizde 3 kişi (Ersoy ( Svarte ), Burak (yiğenim) ve ben sabah 05 gibi yola çıktık ve yaklaşık 2 saatte yarışın başlayacağı Eker Meydana ulaştık. Yarış diyorum ama organizasyonu düzenleyenler özellikle bunun bir yarış olmadığını herkesin kendi limitlerini görebileceği antrenman tadında bir etkinlik olduğunu sürekli vurguluyorlar.

Açıkca söylemek gerekirse start alanındaki kalabalık Türkiye standartlarında düşünürsek gayet iyi bir kalabalıktı. Belki de Türkiye'de düzenlenen en kalabalık etkinliktir? Bunun tabi birkaç nedeni var bana göre;
- Etkinliğin Bursa gibi ulaşımı kolay merkezi bir noktada olması. (özellikle İstanbul'dan gelenler için)
- Bursalı bisikletçilerin etkinliği sahiplenmesi
- Organizasyonun amatör (ticari anlamda yapılan bir etkinlik değil) gönüllü kişilerden olmasına rağmen kusursuz iş çıkarması
- Geçen senelerdeki etkinliklerden gelen olumlu geri-dönüşler,
- Uludağ.

Start iki parkur içinde aynı anda verildi. Kesiş rota için tırmanışın başladığı noktaya kadar bütün bisikletçiler toplu olarak akan trafikte organizasyonun kontrolünde güvenli bir şekilde götürüldü. Güzelce ısınmış olduk:)

Kesiş rota için parkurun ayrıldığı noktada bizim tırmanışımız başladı ve toplu grup herkesin performansına göre trenin vagonları gibi tek sıra dizilmeye başladı. Diğer performans grubunun da bizim ayrılmamızdan sonra yavaş yavaş hızlandığını ve nötralize devam eden sürüşün serbest bırakıldığını düşünüyorum.

Sürekli aklımda olmasına rağmen bi türlü tırmanamadığım Uludağ'ı benim bisikletle ilk tırmanışım aynı zamanda. Eğiminin nisbeten makul oranlarda olduğu ama çok uzun bir tırmanış olduğu her bisikletçinin bildiği malum bilgiler. Ancak bizim tırmandığımız yer normal stravada klasik tırmanış rota değil. Trafiğin neredeyse sıfır olduğu sakin bir yerden Uludağ milli park gişelerine kadar devam ediyoruz. Uludağ milli park gişelerinden sonra klasik rotadan oteller bölgesindeki finiş alanına devam ediyoruz.

Tırmanışa dönecek olursak bir köy geçişi dışında eğim gayet makul. Belli bir kadansda sürekli çeviriyorum. Nabız 170'lerin üzerine çıkınca tempoyu biraz gevşetiyorum, 160bpm'in altına inmesine ise izin vermiyorum.

Uludağ milli park gişelerinden hemen önce performans rota ile birleşiyoruz. Gişelerden yaklaşık  100m sonra performans rotanın birincisi yanımdan yüksek bir tempo ile geçiyor. O an içimden ''yamyam gibi tırmanıyor:) '' diyorum. Gişelerden sonra asfalt süper, emniyet şeridi geniş. Akan trafik hiçbir bisikletçiyi rahatsız edecek seviyede değil. Ama her bisikletçinin bahsettiği gibi tırmanış gerçekten çok uzun. Çıkıyoruz çıkıyoruz bitmiyor. O arada performans rotadan gelip geçenler oluyor sürekli.Yarış finişine kadar yaklaşık 10-15 kişi gelip geçiyor beni.

Yarışın son kısmında oteller bölgesinde eğim azalıyor, yer yer yüksek hızlara ulaşabileceğimiz inişler oluyor. Finiş alanı yaklaşık 300m'lik bir düzlük ve iki kişi kendi aramızda ufak çaplı bir sprint atarak finiş yapıyoruz.

* Strava datası

Finiş alanı terli halimizle biraz soğuk geliyor, hızlıca üst-baş değişip dönüş yoluna geçelim diyoruz.
o arada organizasyon ilk 3 için bir ödül töreni hazırlığında. Yolumuz uzun olduğu için o fasıllara kalamadan dönüşe geçiyoruz.

Sonuç olarak güzel bir antrenman, kendi performansımızı net görebileceğimiz güzel bir etkinlik tamamlamış olduk. Seneye bir aksilik olmazsa tekrardan kesin katılmak isterim.

Daha fazla fotoğraf için Instagram hesabımı takip edebilirsiniz.