4 Mart 2019 Pazartesi

İznik Ultra Hazırlık 3/5

İznik için antrenmanlar devam ediyor. Şubat ayında Aralık ve Ocak'ta yakaladığım ivmeyi devam ettirmek en büyük hedefimdi. Ayın kısa olması(28 gün) ve ilk üç gününde geçen aydan kalan recovery haftasının tamamlanması gibi nedenlerden total km Ocak ayına göre daha az oldu. Recovery haftasını saymazsak toplam 3 haftasonu vardı ve bunlardan birinde Geyik koşusunda 28km koştum.







Şubat ayı hafta içi antrenmanlarında Salı ve Perşembe günleri ağırlıklı olarak belli bir süre (30-60)dk. kadar MP nabız aralığında tempolu koşular veya benzer nabız aralıklarında intervaller (1600m*4) yapmaya çalıştım. Çarşamba günleri ise düşük nabızlarda (15-20)km aralığında haftaiçi uzunu benzeri bir koşu yapmaya çalıştım. Şubat ayında çift antrenman hiç yapamadım. (zaten yapsam da 2. antrenman çok düşük nabızda (115-125)bpm oluyordu.))

Uzun antrenmanlara gelirsek, tablo aşağıdaki gibi.

          cumartesi                         pazar                                toplam


-    16,1km, 111m+                    -------------------               16,1km, 111m+  (reco haftası)

-    30 km, 531m+                       18,5km, 325m+              48,5km, 856m+

-    --------------------                   Geyik 28k yarış              27,7km, 877m+

-    19,5km, 208m+                    ------------------                 19,5km, 208m+



Yukarıda da görüleceği gibi recovery haftasını saymazsak, B2B antrenmanı sadece 1 haftasonu yapabildim. Bir hafta Geyik koşusu olduğu için diğer haftasonu da vücudumu biraz kırgın hissettiğim için 2. uzunları yapamadım.


Geyik koşusu


Şubat ayını toplamda 292,7km ve 4432m elevasyonla tamamladım. Mart ayı artık yarış öncesi son yüklemelerin yapılması gereken, hacmin arttığı ve bir miktar yoğunluğunda arttığı spesifik antrenmanların olduğu bir ay olmalı. Mart ayında uzun antrenmanlarda ulaşmak istediğim en uzun mesafeleri yaparken hafta içi günlerde de bazı sert intervalleri aralara serpiştirmeliyim. Mart ayı bu bakımdan kritik bir ay. İnşallah hedeflediğim antrenmanları yapabilirim.

Herkese iyi antrenmanlar..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder