22 Mayıs 2016 Pazar

Garmin Vector 2S incelemesi

Powermetre sevdam 2-3 yıllık platonik aşktan sonra gerçekleşti. Ben powermetre almaya ilk niyetlendiğimde daha piyasada benim bildiğim SRM cihazları vardı sadece. Daha sonraları powermetre pazarı genişledi, markalar birer birer powermetre pazarına girmeye başladı. Garmin Vector'ü çıkardığında benim powermetre aşkım yine tavan yaptı ama yine ayıracağım o kadar bütçenin hakkını verip veremeyeceğim konusunda karar veremeyince yine sürüncemede kaldı. Garmin powermetre pazarına 2. jenerasyon pedaldan güç ölçer Vector 2 serisini koyduğunda yine uzun bir süre alıp almama düşünmeleri, bu paraya değer mi acaba soruları ve zaten çok antrenman yapmıyorum çelişkileri ile geçen aylar. Ve en son Garmin'in yaptığı büyük indirimle iştahın iyice kabarması ve yurtdışından gelen bir arkadaşın da yardımıyla ABD'den Vector'ün temini. Açıkcası alım sürecinde beni en çok yavaşlatan nedenlerden biri çeşitli yorumlarda okuduğum 1. jenerasyon ürünün montajının zorluğu ve kalibrasyon sıkıntıları ve bizzat arkadaşlarımdan şahit olduğum büyük heves ve ciddi maliyetlerle alınan powermetrelerin çalışırken sıkıntı çıkarması, sürekli yanlış değer ölçmesi. Açıkcası bende de bu tereddütlerle ürünün montajını yaptım.







Yaptım diyorum, halbuki powermetre montaj konusunda uzman arkadaşım:)), Marathonist kulübümüzün doktoru, başarılı triatlet Utku Erdem arkadaşımız yaptı, ben sadece seyrettim.
Vector 1. nesiller için tork anahtarının önemi özellikle vurgulanıyordu ve pedalı sıkarken torka dikkat etmeden yapılan montajların sonucu cihazın bir türlü çalışmaması gibi etrafımda rastladığım olaylardan dolayı pedalı istenen tork ile sıkmaya özen gösterdik. Pedala göre istenen açılarda podun montajını da yapıp kurulumu 5dk'da hallettik. (bazı sitelerde artık belli bir tork ayarına göre sıkılmasının zorunlu olmadığını okudum ve bu şekilde montaj yapıp da ürünü doğru verilerle kullanan arkadaşlara da rastladım.)


Garmin Vector 2/2S kurulum

Bu arada kutudan neler çıktığını es geçtim. 2 adet Look keo pedal, 2S olduğu için 1 adet pedal podu, pedalların kalleri ve vidaları, podu pedala monte için bir alyen, ANT+ parçası, kullanım klavuzu ve çeşitli belgeler. Pedalların çifti 304 gr ağırlığında, pod 26 gr, kallerin çifti de 50 gr.


Vector'ün montajı bitirdikten sonra garmin cihazımla eşleştirme ve kalibrasyon işlemini de yaptık, Eşleştirme bir kere yapıldıktan sonra daha sonraki sürüşlerde otomatik olarak yapılıyor. Ancak kalibrasyon işlemini her sürüş öncesi manuel olarak yapmanız gerekmekte. Kalibrasyon işlemini de yaptıktan sonra test sürüşüne başladım. Değerlerin doğru olup olmadığını bilmek, test edebilmek için farklı bir powermetreyi de kullanabilmek aslında bu test sürüşü için mükemmel bir olasılık. Utku Hoca sayesinde böyle bir şansım da oldu. İlk test sürüşümüzü Utku Hocanın Wahoo Kickr cihazında yapınca kickr'ın ölçtüğü watt ile bizim henüz montajını yaptığımız Vector 2S'in gösterdiği watt'ı kıyaslama şansımız oldu. Ve 5dk'lık bir sürüşün ardından değerlerin çok yakın olduğunu görünce testi sonlandırdık. Sonuç başarılı:)



Açıkcası bu benim ilk powermetrem olduğundan ve daha önce başka bir markanın powermetresini ya da Garmin'in önceki nesil powermetrelerini test etme şansım olmadığından kıyaslama yapamayacağım. Sadece kullandığım süre boyunca Garmin Vektor 2S'in gözüme çarpan eksik yönleri ve avantajlarını yazmaya çalışacağım.
Öncelikle kurulum gerçekten çok kolay. Bu bence büyük bir avantaj. Çünkü bisikleti bavula koymak istediğinde büyük ihtimal pedal sökmek gerekecek.( Bende böyle en azından, bisiklet çantam Scicon AeroTech Evolution TSA hard case  ) Ayrıca powermetreyi bisikletler arası değiştirmek de isteyebilirsiniz.
Powermetreyi yine bir garmin cihazı(garmin 1000) ile kullandığımdan birbirine tanıtma konusunda sıfır sorun. (şu ana kadar)
Ayrıca Garmin powermetre kadansı da ölçüyor.
Açılma-kapanma otomatik. Garmin cihazınızla eşleştiği anda açılıyor. Cihazınızı kapadığınız anda da otomatik olarak kapanıyor.





Bunlar dışında Vector 2 ile 2S arasında ekstra data olarak bazı farklar var. İki pedalda da powermetre olduğundan sağ ve sol tarafı ayrı ölçerken, bazı ekstra bilgiler de sunuyor.(cycling dinamics, power phase, seated time/standing time, platform centre offset, left-right balance vs.) Ben arkadaşların tavsiyesiyle Vector 2S aldım,dolayısıyla Vector 2'nin verdiği extra datalar hakkında net bir bilgim yok.

Sonuç olarak şunu söyleyebilirim; eğer gerçekten planlı programlı antrenman yapıyorsanız, sizin performansınıza ait verileri (nabız, kadans, hız vs.)gözlemliyor ve üzerinde değerlendirmeler yapıyorsanız, powermetreden çok keyif alacaksınız ve performansınızı gün be gün takip ederek gerçekci verilerle izleyeceksiniz.. Ama tabi bununla birlikte sağlıklı bir şekilde bisiklete binebilmek başlı başına büyük bir keyif. Elinizde hiçbir data olmasa bile çok birşey kaybetmiş sayılmazsınız. Yeterki binmeye devam edin:))

Güncel paylaşımları takip için Instagram hesabımı takip edebilirsiniz.

Herkese iyi antrenmanlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder