1 Nisan 2016 Cuma

Granfondo Stelvio Santini parkur incelemesi

Geçen sene kayıt olup gidemediğim Granfondo Stelvio Santini'ye inşallah bu sene gideceğim. Hatta İstanbul'dan kalabalık bir grup gideceğiz. Hepimiz ''long course'' için ( 151km, +4058m ) kayıt olduk. 151 km içinde +4058 kazanım akıllara ziyan birşey. Arkadaşlarla habire bunu konuşuyoruz.
-''151km'de nasıl +4058m kazanım olacak?'' ana soru bu:))
Bu muhabbet sürekli ''gidince göreceğiz.'' veya ''yavaş yavaş çıkarız ya.'' ile noktalanıyor. Ekipte gerçekten böyle bir yarışa katılacak olmamızın heyecanı var ve tüm ekip evden-işten fırsat buldukça antrenman yapmaya çalışıyor.  





Yarışın ilk 35-45 km'si Bormio'dan Villa Di Tirano'ya çoğunlukla negatif eğimin olduğu ve okuduğum yarış raporlarında bahsedildiği üzere yarışın hızlı kısmı. Okuduğum 2-3 yarış raporunda da yarışanlar ilk 40km'yi yaklaşık 1 saatte geçtiklerinden bahsediyorlar. (35-40km/h ile)

Sonrasında yukarıdaki grafikte Mortirolo ve Stelvio yanında çok önemsiz ve çok basit gibi duran Teglio tırmanışı başlıyor. Grafikte önemsiz gibi duran yokuş aslında ciddiye alınması gereken bir bölüm. Yarışın eğim grafiğinde bu bölümü atlayanlar yarış esnasında kısa süreli şok yaşayabilir.Forumlarda ve yarış raporlarında bu yokuşu çıkan insanların ne kadar şaşkın olduklarını okudum. Aynen yukarıdaki ifadelerle 2-3 farklı yerde karşılaştım.
-''Eğim grafiğinde çok önemsiz ve basit duran tırmanış hızlı geçen ilk 1-2 saat sonrası bacaklar için Mortirolo öncesi iyi bir test oldu.''
Gerçekten de grafikte önemsiz gibi duran Teglio tırmanışını stravada inceleyince %9 eğim, 3,5km mesafe ve  335m kazanımla işin rengi değişiyor. Teglio tırmanışını bölümler halinde orada oluşturulan segmentlerde incelersek en dikkat çekeni  800m mesafede %14 eğim kazanılan kısım
Teglio tırmanışı tabiki Mortirolo ve Stelvio yanında çok üzerine düşülmesi gereken birşey değil ama ben burada özellikle dikkat çekmek istiyorum çünkü benzer birşeyi 2014 yılında İznik Ultra maratonda 136km koşarken yaşamıştım. Yarış esnasında, önceden grafikte önem vermediğimiz bir tırmanışın meğerse yarışın en kritik noktası olduğunu yarış içinde anlamak kısa süreli bir yıkıma neden olmuştu gerçekten.. Yaşadığım için söylüyorum:))
Teglio tırmanışını bitirmeden önce söylemem gereken son şey yine 2 farklı kaynakta okuduğum bu yokuşun dar oluşu. Burada bisikletçiler birkaç kez durma noktasına gelip yürümek zorunda kalmış. Çok iddaalı değilseniz sorun değil ama benim gibi!!! ilk üçü kovalıyor ve ön gruptan kopmak istemiyorsanız( hahahaa) bu yokuşa önde girmelisiniz:)))

Teglio Tırmanış Strava Segmenti

Teglio sonrası iniş ve akabinde Mortirolo öncesi bacakları tekrar ısıtacak La Motta çıkışı. 2.4km %6 eğimle çok korkutmuyor ama bu yokuşta da 700m'lik %11 eğim dikkat çekiyor.

La Motta Tırmanış Strava Segmenti


La Motta sonrası artık birçok pro bisikletçinin korkulu rüyası olan (özellikle iri cüsseli sprinterler) Mortirolo ile aramızda sadece km'ler kaldı. Organizasyon burada şöyle bir hak tanımış; uzun parkura kaydolup burada fikir değiştirip Mortirolo tırmanmadan devam etmek ve orta mesafe parkuru bitirmek. Bu durumda diskalifiye olmuyor, orta mesafeyi bitirmiş oluyorsunuz. Bu ayrıntıdan dolayı bizim tarzımızda amatör bisikletçilerin neredeyse hepsi 76.km 'de büyük bir karar vermek için bir an duraklamış. Çok ilginç; bu noktada duraksamayan veya bu noktada ''gidonu sağa,Mortirolo'ya mı kırayım, yoksa düz mü devam edeyim'' diye sormayan bisikletçiye rastlamadım:)) Oturup nereden gitsem diye fal bakan bile var:))) Bütün bunları okuyunca gerçekten bu noktada benim gibi sıradan bir bisikletçinin de bu tarz sefil bir hale düşeceği şimdiden garanti. O yüzden o noktada mental olarak çok güçlü olmalıyım ve 8 aydır bu bu yokuşun hayalini kurduğumu ve neredeyse 1 senedir bu yarışı bitirmek için hazırlandığımı kendime tekrar tekrar hatırlatmalıyım. Ve sonucunu düşünmeden Mortirolo girişinde korkusuzca sağa dönüp devam etmeliyim. Eğer iyi bir hazırlık ve gerekli yüklemeleri yaptıysam bacaklar zaten Mortirolo'nun benden istediklerini fazlasıyla verecektir.


gerçekten çok korkutucu!!

Granfondo Stelvio'da Mortirolo tırmanışı Giro'd Italia da kullanılan klasik yoldan (Mazzo'dan) tırmanılmıyor. Daha az bilinen bir yoldan, Toyo ST Agata'dan tırmanış başlıyor. Bende hayatım oralarda geçmiş gibi anlatıyorum ama bu bilgilerin hepsi çeşitli sitelerden, bloglardan, yarış raporlarından ve strava verilerinden derleme. Yoksa henüz o bölgelerde pedallamış değilim, daha doğrusu bulunmuş da değilim:)

%10.6 eğimle 11km'lik işkence başlıyor. ilk 7.7km'de eğim %12.2 ve son 1.9km %13 
9.km civarı eğimin sıfırlandığı bölümün acısı son 2km'de kötü çıkacak:) Mortirolo gerçekten çok çetin olacak. Ve tırmanışın sonunda daha film yeni başlıyor. Uzun tırmanışlara karşı dayanıklı hale gelmeliyiz. Bunu özellikle söylüyorum çünkü İstanbul'da uzun tırmanış yapabileceğimiz bir yer yok. En yakın yer Kartepe ve ben bu satırları yazarken artık bisikletçiler için Kartepe sezonu açılıyor. Yarış öncesi orada ne kadar fazla antrenman yapabilirsek o kadar iyi olacak. 


Mortirolo Tırmanışı Strava Segmenti

Mortirolo zirvedeyiz. Bittik. Bacaklar hiç hissetmediğimiz kadar yanıyor. Vücut bitti. Ama yarış bitmedi. Dar bir yoldan teknik bir inişle bizi Bormio'ya götürecek vadiye iniyoruz. Çok iniş tecrübem olmadığı için inişin de çok rahat geçeceğini düşünmüyorum kendi adıma, yarışa kadar iniş de çalışmak lazım.

Mortirolo İnişi Strava Segmenti

Bormio'ya sağ salim gelebildiysek artık önümüzde sadece 21.5km, %7.1 ort eğimli vee 35 keskin virajlı (hairpin) Stelvio kaldı. Çok uzun ve hafife alınmayacak bir eğim. Yarışa kadar endurance'ın kitabını yazmalıyız:))


Bormio tarafından tırmanınca Stelvio




 

Stelvio tırmanışı strava segmenti

Bana ve Türkiye'den katılan bütün arkadaşlara yarışta başarılar diliyorum.

Herkese iyi antrenmanlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder