3 Nisan 2019 Çarşamba

İznik Ultra Hazırlık 4/5

İznik için antrenmanlar devam ediyor. Yaklaşık 4 aydır kendi çapımda çok güzel bir seri yakaladım ve üstüne koya koya Mart ayına kadar geldim.  Aralık, Ocak ve Şubat aylarında (üstlerine tıklayarak o ayki antrenman bloklarına ulaşabilirsiniz.) yaptığım antrenmanların meyvesini toplamam ve yarış  öncesi peak seviyeye çıkmam gereken Mart ayında hacim olarak çıkabileceğim en üst seviyelere çıkmayı umuyordum.  (elimden geldiğince de yaptım.)

İznik Ultra kontrol noktaları




Mart ayında haftaiçi Salı-Çarşamba-Perşembe klasik aksatmadan koşulara devam ettim. Mart ayında genel rutinim, Salı günü yaklaşık 60dk'lık MP nabız aralığında ((150-155)bpm) tempo koşuları, Çarşamba (140-145)bpm nabız aralığında haftaiçi uzunu ve Perşembe günü yine MP nabız aralığında 60dk'lık koşularla geçti. Bu ay 1 kere sahilde 4*2000m interval yaptım. 2000m'lerde 160bpm ortalamayı hedefledim. Zorlayıcı bir antrenmandı. Aslında Mart'ın son 2 haftası Salı günleri  tekrar yapacaktım fakat sahilin beton zemininde şansımı daha fazla zorlamak istemedim.

Bu ay haftasonları B2B antrenmanların artık en hacimli seviyelere çıkması gereken aydı. Bundan dolayı haftasonları  1 kez Geyik parkuruna, 4 kez de Aydos'a gittim. Özellikle Aydos antrenmanlarında yaptığın km'ye göre kazandığın elevasyon inanılmaz cezbedici. Aşağıda tablo halinde haftasonları yaptığım antrenmanları listeledim. Gerçekten benim kapasiteme göre hacimli ve verimli antrenmanlar yaptım

Mart ayında toplamda 419 km koşarken, 10.045m tırmanmışım. Galiba bundan daha fazlası da çıkmazdı benden..


     cumartesi                         pazar                                toplam


-    19,2 km, 320m+                    27,7 km, 870m+             46,9 km, 1190m+

-    38,3 km, 643m+                    20,4km, 964m+              58,7km, 1607m+

-    16,9 km, 295m+                    27,1 km, 1279m+           44 km, 1574m+

-    39,7 km, 1687m+                  26,4 km, 471m+             66,1 km, 2158m+

-    30,2 km, 1411m+                  14 km, 248m+                44,2 km, 1659m+


Artık yarışa 3 hafta kaldı. Ben taper için neler yapabilirim,nasıl bir program izlemeliyim diye araştırma yaparken bir yandan da haftalık km'leri ufaktan düşürmeye başladım. Nisan ayındaki yarış öncesi 3 hafta önceliklerim, malzeme açısından son testleri yapmak(çorap, kafa lambası vs.), ayakkabı seçimi/seçimlerini netleştirmek, yeme içme simülasyonu uzun antrenmanlarda hep  yaptım, bu dönem son seçimleri yapacağım ve haftalık km'yi düşürürken, kilo kontrolünü de yaparaktan yarış günü bomba gibi dinlenmiş halde start çizgisinde olabilmek...

Bu hazırlık  sürecinde tüm bunları özetleyecek son bir yazı yazacağım yarıştan önce. Gerçekten güzel bir hazırlık dönemi geçirdim. Antrenman hacminden, kilo kontrolüne, stretching ve kuvvet antrenmanlarına kadar herşeyi belli bir disiplinle yapmaya çalıştım. Geçmiş yarışlarda katıldığım yarışlara ve o yarışların hazırlık  safhalarına baktığım zaman şu anda çok daha iyi bir şekilde start çizgisinde olacağım. Ancak; 160km gerçekten çok ciddi bir mesafe ve bununla beraber sadece yaptığın antrenmanlara güvenerekten bitirebileceğini garanti edebileceğin bir mesafe değil!! 160 km'lik bir yarışta yarış içinde karşılaşılabilecek onlarca problem var.(ayakların su toplaması, mide problemleri, hipotermi, ishal, pişik vs,) Bunların hepsiyle başedebilecek bir konsatrasyon ve o anda çzöüm üretebilecek  bir motivasyon şart. Bu da yarışa ve bitirmeye olan mental inanç. Bu sebeplerden bu 3 haftalık dönemde kendimi yarışa mental olarak da hazırlamaya extra gayret ediyorum.

Herkese  iyi antrenmanlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder